היום שם המשחק הוא גוגל. גוגל שינה את הכללים. היום מי שלא מופיע בעמודים הראשונים של גוגל לא קיים. אז מה בין עיצוב אתרי אינטרנט לגוגל?
כאשר מגיע אלי לקוח שרוצה אתר אינטרנט אני בודקת כמה דברים. קודם כל מה מטרת האתר. לעיתים מטרת האתר תשנה לחלוטין את כל הגישה אליה ניגש כאשר נתחיל לעצב. לעיתים אתר אינטרנט הוא חלק משלים. חלק משלים לשיווק הרד סייל. הוא כרטיס ביקור בעזרתו נוכל לתת ללקוחות להתרשם מהעסק שלנו אחרי שנוצר הקשר עמם בדרך כלשהי – כרטיס ביקור, פלייר, מודעה בעיתון, דפי זהב וכ”ו.
לעיתים ירצה לקוח אתר אינטרנט ככלי קידום עיקרי . ואז הכללים שונים לחלוטין. אם אדם רוצה שאתר האינטרנט שלו יהיה בתוצאות הראשונות בגוגל, יש להתייחס באופי שונה לכל עיצובו של האתר, כי אז כבר אמרו כמה פעמים – התוכן הוא המלך!
היום זה כבר ברור, כדי שאתר יהיה במקומות הראשונים בגוגל אחד הדברים החשובים ביותר שיהיה בו הוא ה-תוכן! ולא רק תוכן, אלא תוכן שמתעדכן, וכמה שיותר! כך שאם אתם רוצים אתר אינטרנט , התחילו באיסוף חומרים רלוונטיים, כמה שיותר אינפורמציה על העסק, וכמה שיותר אינפורמציה לגבי תחומי העסק.
ומהו חלקו של המעצב בזה? מעצב צריך להבין שהעיצוב שלו צריך לתת מקום כבוד לתוכן, הרי הוא המלך החדש! התוכן הוא בין היתר אחד החלקים החשובים ביותר בקידומו של האתר, לכן צריך לדעת לשלבו בלי לפגוע בעיצוב.
ודבר נוסף שחשוב לגבי התוכן, עליו להתעדכן אפילו על בסיס יומיומי, לכן כדאי לבעל עסק לעדכן בעצמו את האתר, ולדאוג לבניית אתר עם מערכת ניהול תוכן, שתהיה כמה שיותר ידידותית למשתמש, ודרך עדכון התכנים דרכה צריך להיות כמה שיותר פשוט וקל, על מנת שהעדכון לא יהפוך למטריד, מעיק ובזבוז זמן.